dinsdag 21 januari 2014

A very happy late new year!



Hallo allemaal!! Bijna een maand te laat, maar alsnog een heel gelukkig 2014!! Het is echt een hele lange tijd sinds mijn laatste blogpost en ik vond het wel weer eens tijd worden. Mijn blog heb ik de laatste tijd een beetje verwaarloosd, maar daar wil ik verandering in brengen! Dat is ook net waar ik over wilde gaan schrijven. 2014. Een nieuw jaar, nieuwe gebeurtenissen, nieuwe mensen, ik heb er zin in! Ik kijk terug op een geweldig jaar en ik weet honderd procent zeker dat dit jaar net zo gaat worden!

Het nieuwe jaar is nu echt begonnen. Het aanbreken van een nieuw jaar is altijd zo spannend! Het nadenken over welke slechte gewoontes je dit jaar écht, écht, écht wil gaan verbreken, wat je allemaal wil gaan ondernemen, maar vooral het gevoel van een nieuw begin. Een soort frisse start waarin je alles anders kan gaan doen. Een nieuwe kans om dingen aan jezelf te verbeteren. Vooral het voornemen om dit jaar nog beter te maken van vorig jaar, staat bij mij hoog op mijn lijstje. Ook al lukt het me meestal niet om mijn voornemens na te komen, heb ik voor dit jaar opnieuw weer hoop :) Het leek me wel leuk om met jullie mijn voornemens voor 2014 te delen. 


1. Meer sporten
Ik ben al sinds een paar maanden meer aan het sporten, en dan vooral aan het hardlopen en ik ben erachter gekomen dat ik het eigenlijk heel leuk vind! Ik nam er eerst gewoon nooit de tijd voor. Ik ren nu 1x per week samen met een vriendin en probeer dan nog 1x zelf te gaan. Vaak gaan we naar het bos of tussen de velden. Ook al woon ik in de stad, er is gelukkig nog steeds heel veel natuur dichtbij. Het geeft gewoon zo een vrij gevoel om te rennen! Ik vind het echt heerlijk om te doen en hopelijk houd ik het vol. Het helpt in ieder geval al heel erg om het met iemand samen te doen, zo houden we elkaar echt gemotiveerd.

2. Mijn kamer decoreren
Het ultieme project van 2014 wordt mijn kamer eindelijk eens maken zoals ik het wil. De grote opruim is klaar en nu is tijd om aan het leuke werk te beginnen, namelijk het inrichten en opleuken van mijn kamer. Er moet nog veel aan gebeuren om mijn kamer zo te krijgen als ik het wil, maar ik heb er zin in! Ik heb al heel veel ideeën voor mijn kamer en kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan.

3. Meer lezen
Lezen is iets waar ik altijd al van heb gehouden en wat ik vroeger ook veel deed. Sinds een paar jaar doe ik het, buiten vakanties, nog maar heel weinig. Als ik dan weer eens lees, word ik er weer aan herrinnerd hoe leuk ik het vind. Dit jaar wil ik proberen elke maand een boek te lezen. Dit is niet heel veel, maar ik probeer mezelf een beetje een haalbaar doel te stellen, meer mag natuurlijk altijd.. (: 

4. Meer overdressen
Ik ben eigenlijk best tevreden met hoe ik mezelf kleed, maar er was een tijd dat ik echt alles durfde te dragen. Ik weet niet sinds wanneer, maar ik heb het idee dat ik mezelf langzamerhand steeds meer beperkingen heb opgelegd qua kleding. Ik word een beetje moe van het steeds maar een beetje dezelfde, brave stijl. Ik heb zin om dit jaar me precies te kleding waar ik zin in heb! Ik wil dragen wat ik leuk vind, ongeacht wat anderen ervan vinden. Ik wil vooral wat meer rokjes en jurkjes gaan dragen. Ik heb zin om veel nieuwe dingen te dragen!


5. Een fotografie cursus doen
Eigenlijk ben ik er door instagram achter gekomen hoe leuk ik het vind om foto's te maken. Het is echt een hobby van mij geworden. Het heeft voor een groot deel ook wel te maken met mijn instagram verslaving... gehehe.. Ik ben bijna elke dag wel bezig met nadenken over hoe ik een mooie foto kan maken. Ik heb het idee dat ik steeds meer in foto's begin te denken en ik zou heel graag mijn fotografieskills verbeteren.

6. Beter mijn blog bijhouden
Bloggen vind ik echt super om te doen, maar ik merk wel dat ik het veel beter moet plannen, want anders komt er gewoon niks van. Door alle drukte met school en daarbuiten schiet het er vaak bij in. Ik wil proberen om elke 2 weken een nieuwe post te plaatsen dit jaar. 


Dit waren mijn voornemens voor 2014! Ik heb geprobeerd om haalbare doelen voor mezelf te stellen en ik heb echt de motivatie om aan ze allemaal te gaan werken dit jaar! Hopelijk kunnen jullie mij vergeven dat ik zo lang niks van me heb laten horen, maar zoals jullie zien wil ik dit echt aan veranderen. 
Nog een klein leuk iets: over twee dagen ga ik skiën met school!!! Daar komt misschien ook nog wel een blogpost over.. 


maandag 14 oktober 2013

OOTD tussen de bladeren

Met mijn lieve zussie ging ik op pad om wat foto's te maken van onze outifts. Het was IJS EN IJSKOUDD!! We hadden onze jas steeds uit voor de foto's dus dat hielp ook niet echt. Op een gegeven moment moesten we wel stoppen, want onze vingers waren zo gevoelloos geworden dat we het knopje van het fototoestel niet meer konden indrukken haha. MAAR HET WAS HET WAARD! Naar ons idee zijn de foto's heel goed gelukt, maar daar mag je straks zelf over oordelen... Wij hadden in geval veel lol in het maken ervan (: 
Nonchalant rondlopen en doen alsof je natuur fotografeert als er mensen langs komen.. dat soort dingen.
   


        



Hipstah much?!
 







Yepp deze selfie mocht niet ontbreken.. My god wat lijken onze ogen op elkaar!

Het was een goed begin van de vakantie!
Heerlijk, even een weekje geeeeen school. Helaas moet ik toch nog best veel doen voor school deze vakantie en de proefwerkweek zit er ook weer aan te komen.. Maar eerst een week genieten en allemaal leuke dingen doen! Volgens mij is het zuiden van Nederland een week eerder dan noord en midden? Ik weet het niet zeker, maar iedereen alvast een hele fijne vakantie! 

Sweater Weather!





Dag shortjes, sunnies, koele fruitshakes en zonnen op het strand, gevolgd door een frisse duikin de zee. Mijn pijn in mijn hart zeg ik de zomer gedag (oh, dramaqueenalert...). De zomer is verreweg mijn lieverlingsseizoen, maar toch, naast het super jammer vinden dat de zomer nu dan toch echt, echt, echt voorbij is, voel ik ook opwinding. Weer een nieuwe collectie kleren waarmee ik weer lekker kan gaan combineren met veel laagjes. Ik kan eindelijk mijn sjaals, jasjes, truien en geliefde boots weer gaan dragen! Ook al heb ik een hekel aan die lange donkere dagen, de fashion voor de hefst en winter maakt dat alweer bijna goed. En eigenlijk heeft dat vroeg donker worden ook wel wat. Denk aan knusse filmavondjes met een warme kop chocomelk met extra veel slagroom mjumm.. Voor deze post leek het me leuk om mijn lievelingsitems die ik heb gespot te laten zien.



Deze outfit was liefde op het eerste gezicht. Die kleuren, die sweater, die sjaal.....
Naar look-a-likes van deze kledingstukken ga ik zeker op jacht! Ik ben sowieso weg van legergroen voor de hefst en winter maar deze groene kleur is net zo mooi. En die kleur van die sjaal ....ohhh...

 
Van nude kleuren ben ik ook een groot fan. Deze truien zijn natuurlijk altijd welkom..
 
 

Ongeveer de helft van al mijn outfits in de herfst/winter bestaan uit een trui met een blousje eronder en toch word ik het nooit moe. Ik vind het er gewoon zo leuk uitzien en het zit zo lekker!
 
Hier zijn nog een paar leuke outfits van lookbook.

 




 

 Ik hoop dat deze outfits je weer een beetje zin hebben gegeven in de herfst en winter, mij in ieder geval wel! Ik heb weer een beetje inspiratie opgedaan en ik heb weer heel veel zin om nieuwe combinaties te gaan vormen en natuurlijk weer eens lekker te shoppen! (De laatste keer was, uhm, twee dagen geleden ofzo?)
 
byebyeeee xxx

vrijdag 28 juni 2013

Juni shoplog

De afgelopen tijd heb ik echt allemaal leuke aankopen gedaan. Voor het grootste deel zijn het zomerkleren en alhoewel het hier nog niet echt warm is, zijn ze perfect voor op vakantie. Ik ga dit jaar naar..... THAILAND. Ik heb er echt zo veel zin in en het betekende ook aankopen doen natuurlijk (: Voordat ik begin moet ik er even bij vertellen dat ik deze dingen allemaal in mei en juni heb gekocht en dat dit abnormaal veel is voor mijn doen, dus niet schrikken door de hoeveelheid.

Laatst bedachten ik en een paar vriendinnen dat we in tijden niet meer naar de Primark zijn geweest en dus organiseerden we een dagje Luik. We namen de trein en renden ongeveer de weg vanaf het station haha. Het was heel gezellig en ik heb misschien ieeeets te veel uitgegeven maar anywaysss.. Ik wilde jullie even laten zien wat ik allemaal heb gekocht.
 

 

Als eerste gingen we natuurlijk naar de Primark. Ik vind de Primark eigenlijk helemaal niet zo'n leuke winkel om te shoppen omdat het zo'n gestress is. Het is er altijd verschrikkelijk druk en als je iets leuks ziet moet je erop af rennen zo snel als je kan, want binnen no time heeft iemand anders het al weggegrist. Ook is het nogal lastig om kleine maten zoals 34/36 te vinden, wat nou net mijn maat is. Omdat we nu best wel vroeg waren waren, viel dit allemaal heel erg mee. Vroeg op de dag shoppen bij de Primark is echt een aanrader!



Spijkerbroek €15
Portommonnee €6
Riem €1,50
Bandeau €3,50
Ballerina's €8
Tas €14
Na de Primark moesten we natuurlijk ook nog even naar de New Look. De New Look is echt een van mijn favoriete winkels. Obviously omdat ze leuke kleren hebben, maar ook door hun geweldige sales. Bij de meeste winkels is het nogal lastig om leuke, en dan ook nog passende kleren te vinden in de sale. Bij de New Look is dit totaaaaaal niet het geval. Helaas had ik bijna al mijn geld al uitgegeven bij de Primark dus heb ik het bescheiden gehouden.
top €15

 Laatst was ik ook even bij de Zara en toen vond ik dit shortje. Ik was al heel lang op zoek naar zo'n soort wijd shortje met een leuke print. Hij was ook nog in de sale. Beter kan niet.
Short €20

En dan last but not least had ik dit jurkje nog bij de hollister gekocht. Ik had hem al eerder gezien, maar ik vond hem toen wat te duur (hij was 65 euro :O ). Hij was nu afgeprijst en er was er nog één in mijn maat. Dus wat doe je dan.... kopen duh.

€40
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te lezen en ik wil iedereen een hele fijne vakantie wensen!
xxxxx


zondag 23 juni 2013

Pinkpop!



Heei there! Eeeeindelijk is de proefwerkweer voorbij! Hoe lang ik hier wel niet op heb gewacht....
Ik heb echt een geweldige week achter de rug! Sinds dinsdag heb ik een soort van vakantie (ik hoef alleen nog maar te lasergamen met school, boeken in te leveren en rapport op te halen (: ) en ik heb echt allemaal leuke dingen gedaan. Één daarvan was naar Pinkpop gaan!


vrijdag 17 mei 2013

And that´s who I am - tag

Eerste post! yaaaay haha.. Ik zal me eerst eens even voorstellen met de basics.

Me: Sophie
Birthday: 29-08-1998
Woonplaats: Maastricht
School: Porta Mosana College
Hobby's: viool spelen, zingen (wel gewoon voor mezelf), tekenen, shoppen en met vrienden of familie wat leuks doen
Verslaafd aan: series kijkennn (Pretty Little Liars, Nikita,  Gossip Girl...) en lekker eten.

Het leek me leuk om de 'and that's who I am'- tag te doen, zodat jullie me nog wat beter kunnen leren kennen. Er zitten nogal wat random dingen tussen en ik wilde het een beetje positief houden (er waren nogal veel depri plaatjes) Enjoy!





























Hope you liked it!